بریج ارز دیجیتال چیست؟ چطور شبکه یک ارز را تغییر دهیم؟

آیا امکان این وجود دارد که یک ارز را از شبکه‌ای که به شبکه‌ای دیگر منتقل کرد؟ مثلا تتری که روی شبکه اتریوم داریم تبدیل کنیم به تتر روی شبکه ترون؟ بله! پلتفرم‌هایی هستند که این کار را انجام می‌دهند. به این کار بریج کردن (bridging) یا پل زدن می‌گوییم. بریج ارز دیجیتال چیست؟ به چه دردی می‌خورد؟ کی به کار ما می‌آید و سازوکار آن چیست؟ با این مقاله کلایمکس همراه باشید که به تمامی سوالات کامل پاسخ می‌دهیم.

همه چیز درمورد تفاوت DeFi و Web3

اصل اساسی و چشم انداز اولیه اینترنت، ایجاد یک فضای آنلاین غیرمتمرکز و قابل دسترس برای همه بود. متأسفانه، این چشم انداز یک رویا باقی ماند و به مرور زمان فضای وب متمرکزتر شد. اکنون وب 3 قصد دارد از فناوری بلاک چین برای ایجاد اینترنت عادلانه تر استفاده کند. همچنین انتظار می رود دیفای سیستم مالی شفاف تری را در وب 3 ارائه دهد. بدون مجوز، غیرمتمرکز، قابلیت همکاری، بدون سرپرستی، جامعه محور و رمزنگاری از ویژگی های مشترک دیفای و وب 3 هستند اما این دو مفهوم در نقاط مشترک با هم تفاوت هایی دارند که در ادامه با کلایمکس به بررسی آن ها می پردازیم. 

وب 3 (Web3) چیست؟ آشنایی با اینترنت غیرمتمرکز نسل سوم

باید بدانیم که Web 3 را می‌توان جدیدترین تکامل اینترنت تعریف کرد. در نسل سه اینترنت، کاربران علاوه بر خواندن و نوشتن محتوا، قادر هستند تا در مدیریت و عملکرد پروتکل‌ها نیز مشارکت داشته باشند. به عبارت دیگر، در وب سه، هدایت و کنترل وب در دستان خود کاربران است. همچنین داده‌ها تحت مالکیت غول‌های تکنولوژی قرار ندارند، به این معنی که افراد می‌توانند به شرکت کنندگان و سهامداران تبدیل شوند، نه اینکه تنها مشتری آن‌ها باشند.در ادامه با کلایمکس قصد داریم تا ببینیم که دقیقاً وب ۳ چیست و چطور می‌تواند اینترنت کارآمدتری را در اختیار انسان قرار دهد.

👨‍🏫آشنایی با ارز دیجیتال برای افراد مبتدی

بازار رمزارزها یک بازار سرمایه گذاری نوپا و جذاب است که به دلیل رشدهای بالای آن در سال‌های اخیر، اکنون به یکی از محبوب‌ترین بازارهای مالی تبدیل شده است. بازار ارزهای دیجیتال پر از فرصت‌های جذاب سرمایه‌گذاری و البته در کنار آن پر از تله‎‌ها و خطراتی است که می‌تواند کل دارایی سرمایه گذار را نابود کند. این بازار پر هیجان تنها زمانی می‌تواند شیرین و درآمد زا باشد که سرمایه گذار بتواند ریسک‌های موجود را کامل درک کرده و آن را مدیریت کند.
در ادامه این مقاله با کلایمکس همراه باشید تا به سوالات ذکر شده پاسخ دهیم و تمام مواردی که قبل از ورود به بازار کریپتو باید بدانید را آموزش دهیم. این مقاله می‌تواند راه ورود اصولی شما به بازار رمزارزها باشد!