آموزش صفر تا صد ترید فیوچرز در صرافی بینگ ایکس BingX

امتیاز ثبت کنید

در این مقاله از کلایمکس قصد داریم تا به سراغ آموزش بازار فیوچرز در صرافی بینگ ایکس BingX برویم. بازار فیوچرز یکی از پرطرفدارترین بازارهای مالی در دنیا به حساب می‌آید. صرافی بینگ ایکس دارای بازار فیوچرز است و  در بخش بازار فیوچرز خود از توکن‌های بسیاری پشتیبانی می‌کند. به همین خاطر شما می‌توانید در تمامی این رمزارزها ترید کنید و همچنین تریدهای خود را با اهرم یا لوریج‌هایی که تنظیم کرده‌اید انجام دهید و از بازار فیوچرز سودهای بسیاری بدست بیاورید. در ادامه این مطلب به آموزش فیوچرز در صرافی بینگ ایکس خواهیم رفت پس در ادامه این آموزش همراه ما باشید.

آموزش فیوچرز در صرافی بینگ ایکس BingX

فعالیت در بازار فیوچرز صرافی بینگ ایکس درست همانند فعالیت در بازار اسپات Spot است و استفاده از آن بسیار آسان می‌باشد و شما می‌توانید به راحتی معاملات خود را انجام دهید. اما به هر حال ما تصمیم گرفتیم تا طریقه فعالیت در این بازار را به شما آموزش دهیم. قبل از پرداختن به آموزش، هنگامی که به بازار فیوچرز این صرافی از طریق بخش فیوچرز استاندارد Standard Futures مراجعه کنید، لازم است به این نکاتی که در ادامه خواهیم گفت توجه داشته باشید.

زمانی که قصد دارید وارد بخش معاملات فیوچرز در صرافی بینگ ایکس شوید از شما درخواست می‌شود تا بخش ترید در بازار فیوچرز خود را فعال کنید. برای انجام این کار باید روی گزینه Activate Futures Trading کلیک کنید . هنگامی که به بخش فیوچرز در این صرافی وارد شوید، این گزینه در سمت راست صفحه‌تان قابل مشاهده است. همچنین شما می‌توانید نمایی از آن را در تصویر زیر مشاهده کنید.

به محض کلیک بر Activate Futures Trading ، با صفحه‌ای همانند تصویر زیر رو به رو خواهید شد. در این قسمت اطلاعاتی راجب بازار فیوچرز وجود دارند که باید آن‌ها را مطالعه و در آخر تایید کنید. همان‌گونه که در ابتدای این مقاله آموزشی اشاره کردیم، صرافی بینگ ایکس از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند. اگر به زبان انگلیسی مسلط نیستید، می‌توانید با تغییر زبان صرافی از انگلیسی به فارسی، جملات موجود در این بخش را به فارسی مشاهده کنید. در ادامه با توجه به تصویر فوق ما هر بخش را با توجه به شماره گذاری‌های انجام شده به صورت خلاصه وار بیان می‌کنیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

اطلاعاتی درباره ترید فیوچرز در صرافی بینگ ایکس  BingX

در این قسمت توضیح داده شده است که معاملات فیوچرز یک بازار پر ریسک به حساب می‌آید. در بخش‌های بعد با کلیک بر روی هر یک از عبارات موجود لازم است تا قوانین مربوط به این بازار را مطالعه و در نهایت تایید کنید. همچنین در آخر باید به پرسش‌هایی که از شما می‌شود نیز پاسخ دهید.

اگر دقت کنید سه عبارت در ادامه نوشته شده است که به رنگ آبی هستند. شما می‌بایست بر روی هر یک از آن‌ها کلیک کنید و متون نگارش شده در آن‌ها را مطالعه نمایید. در نهایت اگر این بازار مورد تایید شما بود، می‌توانید به سراغ ادامه مراحل بروید.

در این بخش جملات دیگری بیان شده است. در اصل دو نکته مهم را در این بخش می‌توانید مطالعه کنید. در اولین نکته درباره مکانیسم لیکوئید شدن صحبت شده است. اگر از لیکوئید شدن اطلاعات ندارید به صورت خلاصه باید بیان کنیم که منظور از لیکوئید شدن این است که در صورت ضرر بسیار زیاد، اگر معامله شما هنوز باز باشد، صرافی به صورت خودکار می‌بندد. حال این موضوع به دو عامل بستگی دارد. دو عامل فوق این است که از چه نوع معامله ای ایزوله Isolated Margin یا کراس Cross Margin استفاده کرده باشید. در ادامه این‌که این دو چه تفاوت‌هایی دارند بیشتر توضیح خواهیم داد. پس همراه ما باشید.

در نهایت پس از مطالعه بخش‌های فوق باید تیک این قسمت را فعال کنید تا گزینه Next و یا بعدی فعال شود.

همان‌طور که در قسمت قبل آشنا شدید، پس از قبول قوانین فوق لازم است تا بر روی این گزینه کلیک کنید. به محض انتخاب گزینه فوق با صفحه‌ای همانند تصویر زیر رو به رو می‌شوید.

سوالتی که باید برای ورود به فیوچرز در صرافی بینگ ایکس BingX به آن‌ها پاسخ دهید

در این قسمت همان‌طور که مشخص است از شما 6 سوال پرسیده شده است. این 6 سوال به این دلیل پرسیده می‌شود که صرافی مطمئن شود شما از قوانین مطلع هستید و می‌توانید در بازار فیوچرز معامله کنید. در صورتی که هر یک از سوال‌های فوق را اشتباه پاسخ دهید مهلت تغییر پاسخ دارید. در کل پاسخ به این سوالات نه سخت است و نه نگرانی خاصی دارد! در کمال آرامش به هر 6 سوال پاسخ دهید. در ادامه برای این‌که تنها با سوالات فوق آشنا شوید با توجه به شماره گذاری، هر سوال را به فارسی ترجمه می‌کنیم.

۱. در اولین سوال مطرح شده است که کدام یک از عبارت‌های زیر صحیح است. شما می‌بایست عبارت‌هایی که در ادامه نوشته شده است را مطالعه و سپس گزینه صحیح را انتخاب کنید.

۲. در سوال دوم مطرح شده است که با توجه به این‌که در معاملات فیوچرز از اهرم و یا همان لوریج استفاده می‌شود، کدام گزینه صحیح است؟ مجدد شما می‌بایست گزینه‌های زیر را مطالعه و سپس عبارت صحیح را از بین آن‌ها انتخاب کنید.

۳. در گزینه سوم مجدد شما باید گزینه‌های موجود را مطالعه و سپس مورد درست را انتخاب کنید. این سوال نیز همانند گزینه‌های قبل است.

۴. در سوال چهارم بیان شده است که اگر پوزیشن لانگ بیت کوین یا لانگ بیت‌کوین Long BTC که همان خرید می‌شود را با اهرم 50 باز کنید، در چه نقطه‌ای پوزیشن شما لیکوئید می‌شود؟ نوع محاسبه خود را بنابر نوع معامله ایزوله باید بگذارید. اگر بخش قبل را در سایت رسمی با دقت مطالعه کرده باشید گفته شده است که در ستاپ‌های ایزوله پس از این‌که سرمایه شما 90 درصد کاهش پیدا کند، لیکویید می‌شود.

۵. برعکس سه سوال اول، در این سوال باید به دنبال گزینه اشتباه باشید. باید ببینید که کدام یک از گزینه‌های فوق اشتباه است.

۶. در گزینه آخر نیز به نوعی از شما تعهد گرفته می‌شود که باید به مواردی همچون زیان‌های معاملات ناشی از عوامل مثل مشکلات شبکه، ازدحام شبکه و همچنین عملکرد نادرست و … دقت کنید.

پس از این‌که تمامی موارد فوق را انتخاب کردید کافیست تا یک بار بر روی گزینه Confirm کلیک کنید. به محض انتخاب این گزینه با صفحه دیگری رو به رو می‌شوید. در تصویر زیر می‌توانید نمایی از صفحه فوق را مشاهده کنید.

بررسی صفر تا صد ترید فیوچرز در صرافی بینگ ایکس BingX

با مشاهده این صفحه 3 قسمت را مشاهده می‌کنید. در قسمت اول (۱) با پیغام موفقیت در پاسخ‌ها رو به رو می‌شوید و با توجه به آن می‌توانید معاملات خود را آغاز کنید. در قسمت دوم (۲) نیز باید تیک مطالعه قوانین را فعال و در آخر برای ورود به بازار فیوچرز باید بر روی قسمت سوم (۳) یا گزینه Activate Futures Trading کلیک کنید. به محض انتخاب گزینه فوق، بخش فیوچرز صرافی بینگ ایکس برایتان بارگذاری می‌شود. شما می‌توانید در تصویر زیر نمایی از این بخش را مشاهده کنید. همچنین برای توضیح و درک بهتر هر یک از بخش‌های فوق، شما می‌توانید طبق شماره گذاری با قسمت مورد نظر آشنا شوید.

در این بخش به بررسی صفر تا صد صفحه بازار فیوچرز خواهیم پرداخت:

۱. در اولین بخش از سمت چپ شما می‌توانید جفت ارز معاملاتی خود را انتخاب کنید. در ادامه ما از جفت ارز معاملاتی بیت‌کوین/تتر یا BTC/USDT استفاده می‌کنیم. به محض انتخاب رمزارز مورد نظر، در سمت راست همین بخش شما می‌توانید قیمت به همراه میزان رشد و یا ریزش این ارز را در 24 ساعت گذشته مشاهد کنید. توجه داشته باشید که هر دو داده فوق به صورت لحظه ای هستند.

۲. در این قسمت نیز شما می‌توانید اطلاعاتی را نسبت به ارزدیجیتال انتخابی مشاهده کنید. برای مثال در بخش 24h High می‌توانید بالاترین قیمت را در 24 ساعت گذشته مشاهده کنید. همچنین در بخش 24h Low می‌توانید ببینید که در 24 ساعت گذشته پایین ترین قیمت ارزدیجیتال مورد نظر در چه محدوده‌ای بوده است. در بخش‌های دیگر نیز می‌توانید با اطلاعاتی مثل حجم معامله، اوپن اینترست و همچنین فاندینگ ریت آشنا شوید.

تمامی بخش‌هایی که در این قسمت وجود دارند ممکن است برایتان آشنا باشد. اما با شنیدن نام فاندینگ ریت یا Funding Rate شاید تعجب کنید و برایتان این سوال پیش بیاید که منظور از این عبارت چیست؟ هنگامی که تریدرها، معاملات خود را باز می‌کنند، کارمزد‌های تامین مالی بین پوزیشن‌های خرید و فروش تقسیم می‌شود. در صورتی که میزان فاندینگ ریت مثبت باشد، آن دسته از افراد که پوزیشن لانگ و یا خرید باز کرده‌اند، باید کارمزد‌های خود را به کاربرانی که موقعیت شورت و یا فروش دارند بپردازند و یا بلعکس. جز این موضوع، زمانی که فاندینگ ریت مثبت می‌شود، به این معناست که اکثر افراد در پوزیشن خرید هستند و زمانی که منفی می‌شود یعنی اکثر افراد در پوزیشن‌های فروش هستند.

۳. در این بخش تمام پوزیشن‌های خرید و یا فروش که برای رمزارز فوق توسط تریدرها ثبت شده است قابل نمایش است. در پوزیشن‌های سبز رنگ می‌توانید با ستاپ‌های خرید و در پوزیشن‌ها قرمز رنگ می‌توانید با ستاپ‌های فروش آشنا شوید. همان‌طور که مشخص است اکثر پوزیشن‌هایی که در این بخش مشاهده می‌کنید به رنگ سبز است. این یعنی بیشتر تریدرها در پوزیشن خرید هستند. برای اطمینان بیشتر از این موضوع شما می‌توانید به فاندینگ ریت که پیشتر با آن آشنا شدید مراجعه کنید. اگر به تصویر فوق دقت کنید فاندینگ ریت نیز مثبت است. در نتیجه از آن جا هم می‌توانید نتیجه بگیرید که اکثر کاربران ستاپ‌های خرید باز کرده‌اند.

۴. در این بخش شما می‌توانید نمودار فیوچرز رمزارز مورد نظرتان را در صرافی بینگ ایکس مشاهده کنید. توجه داشته باشید که این نمودار اختصاصی برای صرافی بینگ ایکس است. در صورت تمایل همین نمودار را می‌توانید در وبسایت تریدینگ ویو نیز مشاهده کنید.

۵. در این بخش شما باید نوع معامله خود را انتخاب کنید. اگر در خاطرتان باشد کمی پیشتر به گزینه‌های Cross Margin و همچنین Isolated Margin اشاره کردیم. در این قسمت قصد داریم تا نسبت به دو نوع معامله فوق توضیحات بیشتری ارائه دهیم.

چه حالت ایزوله و چه حالت مارجین، هر دو نوع‌های معاملاتی هستند که تریدرها آن‌ها را انتخاب می‌کنند. این‌که کدام یک را انتخاب کنید به نوع معامله و نوع استراتژی شما بستگی دارد اما برای این‌که با هر دو مورد آشنا شوید در ادامه آن‌ها را به صورت کامل توضیح می‌دهیم.

زمانی که شما حالت ایزوله را انتخاب می‌کنید، معامله شما به صورت ایمن انجام می‌شود. یعنی این‌که اگر برای معامله خود استاپ قرار ندهید، معامله تا زمانی که مقدار مارجین شما به 90 درصد نرسید باز می‌ماند. اما به محض این‌که مارجین شما 90 درصد افت کند، معامله شما توسط صرافی بسته می‌شود. شاید شنیده باشید برخی از افراد با وجود این‌که بازهم برای معامله خود استاپ ست می‌کنند، اما بازهم معامله آن‌ها توسط صرافی بسته می‌شود یعنی استاپ آن‌ها عمل نمی‌کند. در این مواقع شاید برایتان این سوال پیش بیاید که چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ در این مواقع اگر هدف شما معامله ایزوله باشد، اگر قیمت از اسپات شما رد شود و معامله همچنان باز بماند، بازهم صرافی با افت 90 درصدی مارجین، معامله شما را به صورت ایمن می‌بندد. از این رو سرمایه شما نیز حفظ می‌شود.

این موضوع زمانی خطرناک خواهد شد که حالت معامله شما به صورت کراس باشد. زمانی که کراس مارجین را انتخاب می‌کنید، اگر برای معامله خود استاپ نگذارید، معامله شما تا زمانی که حجم دارایی‌تان در ولت فیوچرز به صفر نرسد ادامه پیدا می‌کند. در حالت کراس، صرافی جز مارجینی که معامله اختصاص داده‌اید، به موجودی ولت شما نیز توجه می‌کند و از کیف پول به معامله شما تزریق می‌کند.

همان‌طور که گفتیم این نوع معامله زمانی خطرناک می‌شود که شما از حالت کراس استفاده کرده‌اید و همچنین استاپ نیز برای معامله خود گذاشته‌اید اما استاپ شما عمل نکرده است و معامله توسط صرافی بسته شود. در این حالت کل موجودی ولت فیوچرز شما صفر می‌شود.

به همین دلیل است که بازار فیوچرز را یک بازار ریسکی خطاب می‌کنند. در هنگام انجام معامله همان‌طور که صرافی بینگ ایکس BingX اشاره کرده است بسیار حساس باشید و به ریسک‌ها توجه کنید.

۶. در این بخش باید نوع معامله خود را مشخص کنید. قرار است معامله لانگ Long (خرید) باز کنید یا شورت Short (فروش). در صورتی که معامله شما خرید است باید Long و در صورتی که معامله شما فروش است باید Short را انتخاب کنید.

۷. در این قسمت نیز باید حالت معامله را انتخاب کنید. یکی از حالت‌های موجود مارکت Market هستند. همان‌طور که در بخش اسپات آشنا شدید، زمانی که با حالت مارکت معامله خود را باز می‌کنید، قیمت در هر محدوده‌ای که باشد مقطه ورود شما نیز دقیقا همان محدوده ثبت می‌شود. برای مثال اگر قیمت بیت‌کوین در 22823 دلار باشد، به محض کلیک بر روی گزینه Long و یا Short نقطه ورود شما همان 22823 دلار می‌شود.

اما اگر قصد معامله در حالت مارکت را ندارید می‌توانید از حالت Trigger Order استفاده نمایید.  این حالت همانند معامله از نوع LIMIT است. یعنی شما یک محدوده مشخص می‌کنید و به محض تاچ آن محدوده ستاپ و یا پوزیشن شما فعال می‌شود. در صورتی که طبق تحلیل شما، قیمت با محدوده مشخص شده فاصله زیادی دارد می‌توانید با استفاده از حالت Trigger Order به راحتی پوزیشن خود را باز کنید و از بازار به اصطلاح جا نمانید.

زمانی که شما از این حالت استفاده می‌کنید باید به یک موضوع توجه کنید. ممکن است زمانی که ستاپ شما فعال می‌شود متوجه نشوید و یا در صرافی نباشید. بنابراین امکان این‌که با یک حرکت شارپ، شما لیکوئید شوید وجود دارد. در این مواقع برای این‌که افراد حرفه‌ای از رخ دادن چنین اتفاقی جلوگیری کنند به سراغ صرافی‌هایی می‌روند که در این حالت از ویژگی ست کردن حد سود و حد ضرر پشتیبانی کنند. زمانی که شما همراه ما استفاده از حالت Trigger Order سفارش خود را فعال می‌کنید، وقتی برای ستاپ خود همان لحظه حد سود و حد ضرر بگذارید اگر قیمت برخلاف تحلیل شما پیش برود استاپ فعال می‌شود و شما ضرر زیادی نمی‌کنید.

متاسفانه برخی از صرافی‌ها از چنین قابلیتی پشتیبانی نمی‌کنند اما برعکس آن‌ها شما در صرافی بینگ ایکس شاهد این ویژگی هستید. اگر حالت معامله خود را در صرافی بینگ ایکس BingX به Trigger Order تغییر دهید و از این حالت پوزیشن خود را باز کنید، همزمان می‌توانید حد ضرر و حد سود را نیز فعال کنید. در ادامه با این ویژگی بیشتر آشنا خواهید شد.

۸. در این بخش همان‌طور که مشاهده می‌کنید باید مارجین و یا حجم معامله خود را انتخاب کنید. شما می‌توانید با توجه به مقدار حجمی که در ولت خود دارید، میزان سرمایه دلخواه را به ستاپ خود اختصاص دهید.

۹. اگر در بخش قبل تمایل به انتخاب عدد ندارید، می‌توانید با استفاده از این بخش با اهرم موجود حجم خود را انتخاب کنید. هر چه اهرم را به سمت راست هدایت کنید، حجم بیشتری را انتخاب می‌کنید. معمولا استفاده از اهرم برای انتخاب حجم بهتر به شما کمک می‌کند. همچنین در این بخش حجم کیف پول شما نمایش داده شده است. اگر دقت کنید، حجم فوق برحسب رمزارز بیت‌کوین نمایش داده شده است. اگر به ابتدای این بخش (بالای صفحه) دقت کنید BTC Account انتخاب شده است. در صورتی که این گزینه را به USDT Account تغییر دهید، می‌توانید موجودی حساب تتر USDT خود را مشاهده کنید. ضمنا اگر بر روی گزینه Transfer نیز کلیک کنید، به صورت مستقیم وارد بخش انتقال که پیشتر با آن آشنا شدید می‌شوید و می‌توانید دارایی خود را منتقل کنید.

۱۰. لوریج! بخشی که شما باید اهرم و یا میزان لوریجی که قصد دارید تا دریافت کنید را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که در این صرافی میزان لوریج انتخابی برای هر توکن و یا کوین متفاوت است. برای مثال در زمان نگارش این مقاله حداکثری لوریجی که می‌توانید برای ارز بیت‌کوین انتخاب کنید برابر با 150 است. تقریبا در تمام صرافی‌ها لوریج بیت کوین نسبت به باقی رمزارز‌ها بیشتر است.

اگر دقت کنید در انتهای اعداد مشخص شده یک علامت مداد که معنای Edit است قرار دارد. در صورتی بخواهید لورج‌هایی جز اعداد مشخص شده انتخاب کنید، باید ابتدا بر روی این آیکون کلیک نمایید. سپس با توجه به اهرم لوریج مورد نظر را انتخاب کنید و یا این‌که در کادر مشخص شده لوریج مورد نظر را تایپ کنید.

۱۱. در این قسمت شما می‌توانید حد سود و حد ضرر معامله خود را مشخص کنید. اگر در خاطرتان باشد در بخش (7) به این قسمت اشاره کردیم. در صورتی که قصد دارید تا برای ستاپ خود هم حد ضرر و هم حد سود مشخص کنید، باید تیک‌های بخش Take Profit به همراه Stop Loss را فعال کنید. به محض فعال شدن تیک بخش‌های فوق با باکس‌هایی همچون تصویر زیر رو به رو می‌شوید.

در تصویر فوق، در بخش اول Take Profit را مشاهده می‌کنید. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، می‌توانید با استفاده از درصد حد سود خود را مشخص کنید. اگر تمایل به انجام این کار ندارید، می‌توانید با یک بار کلیک بر روی گزینه By Price حد سود و یا ضرر خود را با توجه به یک محدوده مشخص کنید. پس از انتخاب این گزینه شما می‌بایست محدوده مورد نظرتان را انتخاب کنید. فرقی نمی‌کند که قرار است حد سود مشخص کند و یا حد ضرر چرا که فعالیت در هر دو بخش به یک شکل هستند. اگر به تصویر فوق دقت کنید با این موضوع آشنا می‌شوید.

۱۲.در صورتی که تمام مقادیر فوق را تکمیل کرده باشید، در این بخش می‌توانید محدوده لیکوئید ستاپ خود را مشاهده کنید. محدوده‌ای که در این بخش نوشته شده به عنوان نقطعه لیکوئید شما هستند. در صورتی که چه استاپ گذاشته باشید و چه استاپ نگذاشته باشید، قیمت به این محدوده برسد شما لیکوئید می‌شوید و ستاپ شما توسط صرافی بینگ ایکس به صورت خودکار بسته می‌شود.

۱۳.در آخر برای این‌که سفارش شما ثبت و یا ایجاد شود، باید بر روی این گزینه کلیک کنید. به دلیل این‌که در حال حاضر ما بر روی تب Long هستیم گزینه لانگ Long را مشاهده کنید. اگر بر روی تب شورت Short باشید، در این قسمت گزینه Short را مشاهده می‌کنید.

۱۴. آخرین قسمتی که در بخش فیوچرز به آن اشاره کنیم این قسمت هستند. همان‌طور که مشخص است شما با تب‌هایی همانند My Position ،Open Order ،Trade History ،Order History رو به رو هستید. با انتخاب هر تب اطلاعات مختلفی می‌توانید به دست بیاورید. برای مثال اگر تب My Position را انتخاب کنید، می‌توانید اطلاعات ستاپ فعلی خود که فعال است را مشاهده کنید.

در ستون اول تب فوق می‌توانید میزان مارجین خود را مشاهده کنید. توجه داشته باشید که مارجین فوق همراه با لوریجی که انتخاب کرده‌اید هستند. در ستون دوم می‌توانید قیمت ورود خود را مشاهده کنید. در ستون سوم میزان درصد سود و یا ضرر برایتان نمایش داده می‌شود. همچنین در ستون چهارم می‌توانید حد ضرر و حد سود خود را مشاهده کنید. در کل در تمام ستون‌ها اطلاعات بسیار مفیدی در اختیار شما قرار می گیرد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

جمع بندی

همان‌طور که مطالعه کردید، در این بخش به صورت کامل و جامع طریقه معامله در بخش فیوچرز صرافی بینگ ایکس BingX به شما آموزش داده شد. این صرافی یکی از ساده ترین و زیباترین رابط کاربری را برای بخش فیوچرز در اختیار کاربران گذاشته است. فرقی نمی‌کند که شما حرفه‌ای هستید و یا مبتدی چراکه می‌توانید به راحتی معاملات خود را باز و به آسانی آن‌ها را مدیریت کنید.

در صورتی که قصد معامله دارید و در حین معامله برایتان سوالی ایجاد شد برای دریافت پاسخ دو راه دارید. اولین راه مراجعه به بخش پشتیبانی صرافی بینگ ایکس هستند. اگر در سمت راست صفحه بخش پایین نگاه کنید در هر قسمت یک آیکون آبی رنگ وجود دارد که نشانه یک باکس پیام است. اگر بر روی این گزینه کلیک کنید می‌توانید به صورت مستقیم با پشتیبانی صرافی بینگ ایکس ارتباط برقرار کنید. این صرافی تیم پشتیبانی فعالی دارد. همچنین جز روش فوق، شما می‌توانید مشکلات و یا سوالات خود را در بخش نظرات این مقاله مطرح کنید تا کارشناسان پلازا در اسرع وقت پاسخ به سوالات و مشکلات شما را بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *